čtvrtek 15. ledna 2015

Fotograf

Ano, chci napsat o nyní tolik diskutovaném filmu Fotograf, inspirovaném životem Jana Saudka. Píši čistě z mého pohledu, který nemusí být objektivní, jelikož se přiznávám, že obdivovatelkou Jana, ale i jeho bratra Karla jsem dlouhé roky...v podstatě, kam až moje pamět sahá. Na rozdíl od valné většiny lidí se mi líbí ne jen Janova tvorba, ale i pohled na život, jeho výroky, jeho názory...
Bylo celkem přirozené, že film Fotograf jsem prostě chtěla, musela vidět. Takže úterý 13.1.2014 byl ten den D, kdy jsme s Přemkem vyrazili do Náchoda do kina a přizvala jsem i dceru Michaelu.
Film byl úžasný!!! Ani chviličku jsem se nenudila a vlasně hrozně moc jsem se bála, že už bude končit. Prostě nechtěla jsem aby skončil. Volba Karla Rodena do hlavní role je naprosto skvělá...a to říkám ikdyž já zrovna tohoto herce moc v oblibě nemám.
Pro mě je to film nabitý dějem. I přes spoustu nahoty není vulgární, ta nahota je tam naprosto přirozená a samozřejmá. Co mě osobně asi nejvíc zasáhlo a co jsem si uvědomila, bylo to...že i když Saudkův život se hýbal ženami, milenkami, .. tak ve výsledku, vždycky byl hrozně sám. Někdo může poznamenat, že to tak bývá, že si za to mohl sám...ale z mého pohledu to bylo prostě smutné...to bylo hlavní příčinou, proč jsem z kina odcházela se slzami v očích.
Ale zpět k filmu jako takovému. Ano, určitá část diváků může ve filmu vidět jakousi pomstu Sáře, která hlavně v poslední třetině filmu není rozhodně vykreslena v lichotivých barvách. A bez té pomsty by nejspíš tento film ani nevznikl...Hm, ted možná mnohé překvapím, ale svým způsobem chápu i tu Sáru, proč udělala, to co udělala. Ano, odsuzuji nebo nelíbí se mi jak to udělala, ale důvody dokáži z ženského hlediska pochopit...Ona tam dělala servis Janovi i jeho "ženám" a prostě si za to vybrala daň...
Sáru nemám ráda...ale dokáži pochopit, pochopení neznamená, souhlas.
Já film vidím jako poctu ženskému tělu, jako zpověd člověka s velkým srdcem. Protože Jan Saudek prostě z mého pohledu to velké srdce má....Tak velké, až pro spoustu lidí nepochopitelné. A doslova mrazí z toho, co zaznělo na konci filmu...že své fotky už nemůže vidět.
Podle mě je ten film kunda dobrej :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat