pondělí 19. září 2016

Špitál ART

V pevnostním městě Josefově, v bývalé vojenské nemocnici se ve dnech 9.9. - 11.9.2016 konal již třetí ročník uměleckého festivalu Špitál ART. Jeho cílem je aspoň na pár dní vnést život do staré chátrající nemocnice.
Nebýt toho, že se festivalu aktivně účastnila i má dcera Michaela, která zde vystavovala své fotografie z cyklu Schizofrenie, tak bych na festival určitě nezavítala.




Takto to byl velice příjemný výlet na motorce a skvěle strávené odpoledne.
Víceméně šlo hlavně o alternativní tvorbu mladých lidí...něco se mi líbilo, něco nelíbilo, sem tam jsem některá díla vůbec nepochopila.
Co mě opravdu uchvátilo, byl objekt nemocnice jako takový.



Vedle pražské vojenské nemocnice patřila tato k největším v systému vojenského
zdravotnictví. Dostavěna byla r. 1789. Dne 16.9.1787 ji navštvíl císař Josef II.Nemocnice měla 1200 lůžek. Personál pouze vojenský. Nemocnicí prošli ranění z napoleonských válek, spojeneckých i francouzských armád, ranění z 1.sv.války. Ku dni 20.11.1914 bylo v Josefově 15 tis. ruských zajatců. Byla zde zřízena 40členná hudba složená ze zdr. roty. Mimo jiné zde byli i ranění z Afghanistánu. V květnu 1991 odešel poslední ruský voják. Od r. 2005 patří nemocnice městu Jaroměř.....
Musím přiznat, že ve spojení s některými uměleckými počiny, vše dohromady působilo téměř hororově.


Pak vás ani nepřekvapilo, že občas na vás někde juknul vojenský zdravotník nebo sestřička...



Taky mě hodně bavily cedulky s nápisy na dveřích. Vyfotila jsem si je úplně všechny.


Ikdyž jsme se nezúčastnili doprovodného programu...přednášek a divadelních představení, tak to stálo za to :-)
Příští rok určitě pojedeme zase a byla bych moc ráda, kdyby tam své kresby mohl vystavovat i Jiřík.

A co mě úplně nejvíc dostalo? Tento vzkaz na skle:


Přemek, Miška a ostatně i já, jsme si ho okamžitě přiřadili ke mě :-D

Všechny fotky ze Špitál ARTu najdete zde. Snažila jsem se je poskládat tak, aby navazovali, znali jste jména vystavujících umělců i se mohli podívat na chátrající budovu. Tentokrát odkaz opravdu stojí za shlédnutí.


1 komentář:

  1. Tak to je naprosto úžasné! Vidět to naživo, tak bych o tom ještě dlooooouho přemýšlela. Už jen tak "na dálku", to ve mně vyvolává řadu pocitů.

    OdpovědětVymazat