pondělí 29. září 2014

Sraz Barkasů (27.9.2014)

Ráno v 5:00 jsme vyjeli s Barkasem do Budyně nad Ohří, kde klub majitelů těchto vozidel pořádal setkání.
Já to táhla už od večera, celou noc jsem nespala, protože jsem měla strach, že jinak ráno ve 4 hodiny prostě nevstaneme. Takže napřed jsem tvořila do jednoho swapu a pak chystala jídlo a pití na cestu.
No nakonec jsme vyjeli, tak jak bylo naplánováno. V Broumově natankovali a jeli směr Trutnov, Jičín, Mladá Boleslav, Mělník, Roudnice nad Labem a Budyně nad Ohří.
Přiznám se, že jsem valnou část cesty proklimbala. Ovšem viadukt u Krnska jsem si ujít nenechala.

Budyně jsme dorazili před 10 hodinou. Účast byla sice velmi malá, ale i tak to bylo milé setkání. Parkovalo se na hradním nádvoří za bránou.


Obešla jsem s fotákem celý vodní hrad. Byli jsme i na prohlídce muzea a hradu.



Už ve 13. století stál v Budyni hrad chránený vodním príkopem a bažinami u brehu reky Ohre. Tehdy to byla královská tvrz, pozdeji prešla do majetku pánu z Házmburka, kterí jí dali gotický kabát. Vznikl tak masivní hrad obehnaný hradbami a vodním príkopem. Kde prý plaval krokodýl, kterého hradní pán dovezl ze svých cest. Plaval zde však pouze několik měsíců, protože zimu nepřežil. Nyní visí vycpaný na hradě.

 V 16. století stavbu silne poškodil výbuch hradní prachárny, majitelé proto hrad znovu prestaveli, tentokrát do podoby renesancní. Po tricetileté válce zacal hrad chátrat a sloužil už jen jako sídlo hospodárské správy. Další zásah, který zmenil podobu hradu, prišel na prelomu 19. a 20. století. Tehdy byla cást objektu zbourána a zbytek upraven do soucasné podoby. Na prelomu 16. a 17. století za Jana Zbynka Zajíce z Házmburka byla na hrade alchymistická dílna. Pusobil zde významný alchymista rudolfinské doby Bavor mladší Rodovský z Hustiran, který prý umel vyrobit zlato.S alchymií je spojená i povest, která se k Budyni váže. Podle ní je pod hradem ukryté zlato, které vyrobili práve alchymisté. Poklad streží pískovcová socha na fasáde hradu. Jde prý o jednoho z alchymistu, jménem Kvasnicka.



Pak jsme šli na oběd a následovala krátká projíždka městem. Město jsem si ještě následně prošla i s Jiříkem a navštívila i kostel sv. Václava.

Pak už jen závěrečná společná fotka a ujížděli jsme k domovu. Tak zase za rok a snad v hojnější účasti :-)
Na cestu domů mi Přemek udělat vzadu lůžkovou úpravu, jelikož jsem byl tak strašně unavená, že jsem prakticky celou cestu domů i s opravou na vozidle prospala. Domů jsme dorazili v 23:00.
Proč jsem byla tak ospalá se ukázalo následující den, kdy jsem lehla s nachlazením a teplotou.
Více fotek zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat